مدیریت و بهینه سازی تگ ها

Post-Tags2

تگ ها یکی از مهم ترین بخش های سیستم های مدیریت محتوا می باشد و به نوعی یک نمونه ی گسترده تر از دسته بندی ها می باشند.

اهمیت تگ ها برای موتورهای جستجوگر بسیار بالا بوده و باعث می شوند که در مدت زمان اندکی موتور جستجو متوجه شود وب سایت شما مطلب مورد نظر که مرتبط با یک کلیدواژه است را دارد یا خیر. پس از آن موتوری مانند گوگل سایت هایی را در اولویت قرار میدهد که بیشترین تعداد کلیدواژه نوشته شده توسط کاربر در متن و تگ های آن موجود باشد. البته پارامترهای دیگری نیز وجود دارد. اما موضوع بحث در این مطلب تگ ها می باشند.

اما باید بدانید که استفاده از تگ های غیر مرتبط با محتوای مطلب در آن مطلب و یا قرار دادن تگ ها به صورت مخفی در صفحه و کارهایی از این قبیل به سایت شما اسیب زده و ممکن است رتبه سایت شما را در موتور گوگل به شدت پایین بیاورد.

همچنین به نظر من استفاده از افزونه های تولید خودکار تگ ها کاری فوق العاده اشتباه می باشد. چرا که این افزونه ها واژه های بی مورد را در تگ ها قرار می دهند و این مساله باعث می شود کاربران وارد سایت شما شده و به علت نامرتبط بودن مطلب با چیزی که می خواهند، فورا سایت شما را ببندند و این مساله باعث افت رتبه سایت شما می شود.

مساله بعدی این است که در سایت های بزرگ مانند خبرگزاری ها و مجله های آنلاین، باید به نویسندگان اطلاع داده شود که یک سری از کلیدواژه های مهم وجود دارند که موضوع کلی فعالیت سایت بیشتر در مورد آنها است و به جای ایجاد تگ های جدید در مطالب شان بیشتر از این تگ ها استفاده نمایند.

این کار دو مزیت دارد، اول اینکه با استفاده زیاد از یک کلیدواژه موتورجستجو متوجه می شود شما در یک موضوع مطالب زیادی دارید و دوم اینکه در درازمدت حجم دیتابیس کاهش یافته و در نهایت کوئری گرفتن و ایندکس کردن آسان تر می شود.

در مجموع باید گفت به تگ ها مانند نوعی دسته بندی در وب سایتتان نگاه کنید، دسته بندی ای که گسترده تر است، اما نه بیش از حد ! در حدی که واقعا کلیدواژه ها مهم بوده و مرتبط با موضوع فعالیت شما باشند.

موفق باشید.

فرم نظر دهی

*